Partnerzy serwisu:
Intermodal i logistyka

Apel Lewiatana do Komisji Europejskiej w sprawie backloadingu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-04-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
sg/Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Apel Lewiatana do Komisji Europejskiej w sprawie backloadingu
fot. Włodzimierz Włoch
Po odrzuceniu przez Parlament Europejski propozycji Komisji Europejskiej tzw. backloadingu, czyli czasowego wycofania 900 mln pozwoleń na emisję CO2 w 2013 roku PKPP Lewiatan apeluje, aby KE zrezygnowała z tych planów.

Lewiatan wysłał list w tej sprawie do Jose Manuela Barroso, przewodniczącego Komisji Europejskiej i Janusza Lewandowskiego, unijnego komisarza ds. budżetu.

 

Parlament Europejski zagłosował za odrzuceniem propozycji Komisji Europejskiej w sprawie wycofania części uprawnień z systemu handlu uprawnieniami do emisji CO2 w latach 2013-2015 tzw. backloadingiem. PKPP Lewiatan uważa, że był to bardzo ważny głos w trwającej od roku debacie na ten temat. Część krajów członkowskich, w tym Polska, przemysł europejski, BUSINESSEUROPE, a teraz również i Parlament Europejski wyrażają brak akceptacji dla krótkoterminowych interwencji w europejski system handlu emisjami (ETS).

 

Lewiatan uważa, że proponowane przez KE zmiany są szkodliwe dla konkurencyjności europejskiej gospodarki. Co więcej, bez wprowadzenia backloadingu, uda się zrealizować 21 proc. redukcję emisji CO2 do 2020 roku, w porównaniu z 2005 roku. Tak więc, wszelkie interwencje w obecny system handlu emisjami są bezpodstawne.

Zdaniem Lewiatana politycy powinni skupić wysiłki na przywróceniu wzrostu gospodarczego w Unii Europejskiej, co doprowadzi do wzrostu popytu i cen uprawnień. Równolegle należy prowadzić prace nad strukturalnymi reformami systemu ETS po 2020 roku, rozpatrując dwa scenariusze: osiągnięcia i nie osiągnięcia globalnego porozumienia klimatycznego.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Hiszpania nie wesprze Polski w sprawie backloadingu

Intermodal i logistyka

Hiszpania nie wesprze Polski w sprawie backloadingu

Łukasz Malinowski 16 lipca 2013

Polska dostanie 10 proc. mniej uprawnień do emisji CO2

Intermodal i logistyka

Korolec: UE słucha głosu Polski w sprawie polityki klimatycznej

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Hiszpania nie wesprze Polski w sprawie backloadingu

Intermodal i logistyka

Hiszpania nie wesprze Polski w sprawie backloadingu

Łukasz Malinowski 16 lipca 2013

Polska dostanie 10 proc. mniej uprawnień do emisji CO2

Intermodal i logistyka

Korolec: UE słucha głosu Polski w sprawie polityki klimatycznej

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5